Hei, olisiko teillä kokemuksia vastaavasta tilanteesta ja miten lähtisitte purkamaan tilannetta?
Tapasimme puolisoni kanssa 3 vuotta sitten. Olin vasta eronnut ja tullut jätetyksi pitkästä suhteesta, jonka johdosta koin valtavaa turvattomuutta. Olin ollut aiemmin ahdistunut ja kuitenkin pärjäillyt töissä ja muussa elämässä ilman lääkitystä.
Suhteemme aikana olen turvautunut puolisooni, mutta hänen seurassaan olen tuntenut myös välillä sietämätöntä ahdistusta. Ahdistus pahenee välillä todella pahaksi. Pakkoajatuksiin asti, jotka koskevat suhdetta. Ei ole aiemmin ollut vastaavaa. Mieheni on puhumaton, joka johtuu autismista varmasti. Itse olen muuttunut suhteessa ihan erilaiseksi. En enää osaa innostua samoista asioista kuin aikaisemmin. Ennen minulla oli paljon omia kiinnostuksen kohteita ja ystäviä.
Saimme lapsen ja tilanne muuttui todella vaikeaksi. Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja ahdistukseen. Puoli vuotta meni sumussa. Aloitin lääkityksen, joka ei täysin toiminut. Sivuvaikutuksena mm. unettomuus joka ei lähtenyt pois. Pääni oli ollut täynnä pakkoajatuksia§, joista lääkitys leikkasi pahimman terän pois. Unettomuus jäi pysyväksi. Palasin töihin synnytyksen jälkeen ja ensin meni hyvin, mutta sitten taas sama homma kun yritin luopua lääkkeestä. Pakkoajatukset palasivat ja olo on hirveä. Mietin, että onko ahdistukseni vain pahentunut vai onko tämä merkki, että suhteessamme on sellainen triggeröivä tekijä joka laukaisee pahan ahdistuksen, jolloin joudun jopa pitkälle sairauslomalle.
Jos jollakulla on kokemusta vastaavasta niin olisin kiitollinen vertaistuesta ![]()